👈 فروشگاه فایل 👉

گزارش کارآموزی ایران خودرو

ارتباط با ما

... دانلود ...

گزارش کارآموزی ایران خودرو

دانلود گزارش کارآموزی ایران خودرو

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 103

عناوین فصل ها و بخش هایی از متن:

فصل 1

معرفي محل کار آموزي و شناسايي فعاليتهاي تخصصي آن

1-1) معرفي نمايندگي شرکت ايران خودرو ايذه

نمايندگي شرکت ايران خودرو ايذه در سال 1385 در پي توافقات شركت ايران خودرو و استانداري خوزستان و همچنين فرمانداري ايذه تشكيل شد. با تأمين 15 هكتار زمين در جوار شهر ايذه ( با پيش بيني استقرار بيش از 30 نفر از متخصصين شهرستان ايذه و با محوريت اشتغال صنعت خودرو ) در 10 كيلومتري جاده ايذه – اصفهان فعاليتهاي خود را آغازكرده است. كليه امكانات زير بنايي ( برق ، گاز ، مخابرات ) در حد مناسب تأمين گرديده است. در حدود 2 واحد مسكوني براي استقرار كاركنان شركت احداث گرديده است .

سالن نمايشگاه با زير بناي 450 متر مربع جهت بازديد مشتريان عزيز هموار گرديده است.

فصل 2 فعاليتهاي انجام شده و مسئوليتهاي که بر عهده داشته ­ام

با توجه به جايگاه مناسب شرکت از لحاظ توليد نرم­افزار و استفاده مناسب از کارآموزان در راستاي هدف ارتباط صنعت با دانشگاه، وظيفه طراحي نرم­افزار جامع اطلاعاتي پرسنل خدماتي بر عهده من بود.بنا به درخواست مسئولين مربوطه برنامه فوق بايد با قابليت­هاي ويژه­اي همچون قابليت اجرا بر روي شبکه، طراحي با C#، گزارش گيري­هاي کامل و تهيه چارتهاي لازم و ... طراحي مي­گرديد. با توجه به اينکه طراحي نرم­افزار بايد اصولي مي­بود لذا متد RUP را در طراحي نرم­افزار انتخاب کردم که با استقبال مسئول کارآموزي و همچنين واحد طرح و برنامه مواجه شدم. البته با توجه به کمبود وقت سعي کردم تا سريعتر به مرحله طراحي و توليد نرم­افزار بپردازم. در راستاي توليد نرم افزار فوق خلاصه فعاليتهاي زير انجام شد که شرح اين فعاليتها در فصل بعد آمده است.

برگزاري چندين جلسه با مسئول کارآموزي جهت روشن شدن برنامه درخواستي.

آشنايي با قوانين شرکت و قوانيني که بايد در طراحي نرم افزار در نظر گرفته مي­شد.

برگزاري جلسه با مسئولين طرح و برنامه جهت مشخص نمودن سازگاري برنامه با شبکه و گرفتن مشاوره­هاي لازم جهت رفع مشکلات احتمالي آتي نرم افزار.

مشخص کردن ورودي­ها و خروجي­هاي نرم افزار مذکور.

تهيه Document براي مسئول کارآموزي و واحد طرح و برنامه و رفع اشکالات در طراحي برنامه.

طراحي Use Case Diagram از برنامه مورد تقاضاي شرکت.

طراحي فرم­هاي اوليه برنامه و مشخص کردن نحوه ورود اطلاعات در برنامه و خروجي­هاي درخواست شده در برنامه.

بررسي فرم­هاي اوليه با مسئول مربوطه و واحد طرح و برنامه و رفع اشکالات و کاستيهاي احتمالي در همان ابتداي طراحي نرم افزار.

بررسي و انتخاب نوع بانکها، نوع برنامه، نوع پلتفرم، و کمک گرفتن از واحد طرح و برنامه جهت سازگار کردن برنامه با سيستم و برنامه­هاي موجود در شرکت.

مطالعه بانک­هاي اطلاعاتي Access و بررسي مزايا و معايب آن و نحوه بهينه کردن استفاده از اين بانکها.

مطالعه بر روي برنامه­هاي تحت شبکه و نحوه طراحي آنها با C#.Net و بررسي محدوديتها و ارائه راه کارهاي مناسب جهت اجراي مناسب و بهينه برنامه بر روي شبکه.

مطالعه دستورات SQL مورد نياز . نحوه و مکان مناسب بکارگيري اين دستورات.

مطالعه مفاهيم شئ­گرايي در C# و نحوه پياده سازي اين مفاهيم.

بررسي الگوريتمهاي مورد نياز و ارائه راه­کار مناسب و بهينه جهت پياده سازي اين الگوريتمها.

بررسي توابع و کلاسهاي مورد نياز برنامه و مشخص کردن وروديها و خروجيهاي هر تابع.

کد نويسي مناسب براي هر تابع و کلاس همراه با کامنت گذاري مناسب جهت مشخص نمودن وروديها و خروجيها و کار هر تابع.

استفاده مناسب از امکانات .NET 2 همچون Validator ها در طراحي برنامه.

ايجاد کدهاي مناسب براي ورود، ويرايش و حذف اطلاعات در قسمتهاي مختلف برنامه.

ايجاد Eventها و پيغام­هاي مناسب جهت جلوگيري از سردرگمي کاربر و راحت شدن کار کاربر.

فصل 3 شرح کامل فعاليتهاي انجام شده

با توجه به بزرگ بودن شرکت و اهميت مديريت منابع و از طرف ديگر وابستگي مديريت به گزارش گيري مناسب و نرم افزارهاي مناسب جهت گزارش گيري و همچنين جايگاه ممتاز شرکت در زمينه IT و حساسيت موضوع، در چند روز اول مسئول کارآموزي سعي کرد تا کارهايي که بايد انجام دهيم را مشخص نماييد. در اين راستا وي با صبر و شکيبايي با برگزاري جلسات متعدد و موظف کردن کارمندان در جواب به سئوالاتم نسبت به آشنايي با محيط و مشخص شدن کارهايي که بايد انجام دهم اقدام نمود.

برنامه­اي را که من بايد طراحي مي­کردم برنامه جامع بانک اطلاعاتي پرسنل خدماتي شرکت بود. با برگزاري چند جلسه با مسئول کارآموزي ورودي­ها و خروجي­هاي برنامه مشخص شد. چون حساسيت کار زياد بود و کار بايد اصولي انجام مي­شد، متد RUP را در طراحي نرم­افزار برگزيدم و نسبت به تهيه Use Case Diagram اقدام نمودم. البته با توجه به اينکه اين دياگرام­ها زياد براي اشخاص مختلف قابل فهم نبود، لذا نسبت به ايجاد يک Document از وروديها و خروجي­هاي برنامه اقدام نمودم که آنرا در پيوست گزارش آورده­ام.

پس از نشان دادن Document مربوطه به مسئول کارآموزي و مشخص کردن کاستي ها و مشکلات آن، نسبت به ارائه Document فوق به واحد طرح و برنامه اقدام نمودم و آنها نيز نظرات و راهنمائيهاي خود را در جهت رفع مشکلات احتمالاي برنامه و سازگار کردن برنامه با سيستم موجود در شرکت ارائه دادند.

پس از اين مرحله شروع به طراحي فرم­هاي اوليه نمودم و منوها و فرمهاي ورود اطلاعات را طراحي نمودم. همچنين فرم اوليه انواع جستجو و گزارش را مشخص کردم و در منوها نيز اين امر را لحاظ نمودم.

پس از اين مرحله طي جلسه­اي پيشرفت کار را به مسئول کارآموزي ارائه دادم و ايشان نيز نقاط ضعف و قوت کار را به من نشان دادند. سپس فرم هاي طراحي شده اوليه را به واحد طرح و برنامه ارائه دادم و آنها نيز با ارائه اشکالات برنامه مرا در طراحي نرم­افزار فوق ياري کردند.

با توجه به اينکه برنامه بايد برروي شبکه اجرا مي­شد و بانکهاي اطلاعاتي بر روي سرور قرار مي­گرفت، طراحي برنامه با مشکلاتي همراه بود. لذا در طراحي برنامه و کد نويسي بيشتر سعي کردم تا از راهکارهايي استفاده کنم تا کمترين ميزان ترافيک در شبکه را ايجاد کند. لذا در طراحي برنامه بجاي استفاده از بعضي امکانات موجود در .NET مجبور به کد نويسي شدم. براي مثال در فرم نظرسنجي بايد اطلاعات شخص انتخاب شده در فرم قبل نمايش داده مي­شد. اگر از ويزاردهاي .NET استفاده ميکردم کليه اطلاعات تمام پرسنل در برنامه لود مي­شد و سپس اطلاعات مورد نياز فيلتر مي­شد و نمايش داده مي­شد که اين قضيه باعث افزايش درخواست از سرور و افزايش ترافيک شبکه و کاهش سرعت اجراي برنامه مي­شد. اين مشکل با استفاده از دستورات SQL مناسب حل شد و تنها اطلاعات مربوط به همان شخص از سرور درخواست شده و نمايش داده مي­شد.

چون اين برنامه اولين برنامه­اي بود که با C# طراحي مي­کردم، لذا مجبور به استفاده از کتابها و جزواتي در مورد مفاهيم شئي­گرايي و اصول برنامه نويسي در C# شدم. که شرح بعضي از مطالب آموخته شده و مورد نياز در فصل بعد آمده است.

از قابليتهاي برنامه طراحي شده مي­توان به موارد زير اشاره نمود:

برنامه تحت شبکه است.

برروي پلتفرم .NET 2 طراحي گرديده.

در طراحي آن سعي شده تا از کدهاي استاندارد و دور از ابهام استفاده شود.

کليه توابع و کلاسهاي مهم برنامه کامنت گذاري گرديده است.

در طراحي گزارشها از ASP.NET استفاده شده است.

بانکهاي اطلاعاتي از نوع Access است.

فصل 4 شرح مطالب و علوم آموخته شده

1-3) مفاهيم تكنولوژي Net.

مقدمه

‍C# يكي از زبانهاي جديد برنامه‌سازي شي‌گرا است كه با ارائة رهيافت Component-Based به طراحي و توسعه نرم‌افزار مي‌پردازد. آنچه ما در حال حاضر از زبانهاي برنامه‌سازي Component-Based در اختيار داريم و آنچه كه C# در اختيار ما قرار مي‌دهد، افق جديدي به سوي توليد و طراحي نرم‌افزارهاي پيشرفته را در روي ما قرار مي‌دهند.

نرم‌افزار، به عنوان يك سرويس، هدف اصلي نسل بعدي در سيستم‌هاي محاسباتي است. براي مثال، C# زباني مناسب براي توليد و طراحي صفحات وب، ايجاد اجزايي با قابليت استفاده مجدد و ايجاد محيط‌هايي چند رسانه‌اي را به عنوان زباني كه هدفش توسعه ايجاد نرم‌افزار‌هاي پيشرفته است، در اختيار ما قرار مي‌دهد.

زبان برنامه‌سازي C#، به همراه تكنولوژي جديد شركت نرم‌افزاري مايكروسافت يعني.Net ارائه گرديد، از اين رو از تكنولوژي .Net اين شركت بهره مي‌برد. پس در ابتدا به بيان مطالبي درباره محيط .Net مي‌پردازيم.

چرا .Net؟

در گذشته زبانهاي برنامه‌سازي، سيستم‌هاي عامل و محيط‌هاي اجرايي نرم‌افزار‌ها براي دوره‌اي خاص ساخته مي‌شدند. هنگاميكه برنامه‌ها از محيط‌هاي روميزي(Desktop) به اينترنت منتقل مي‌شدند، ابزارهاي موجود نيازمند API هايي اضافي و قابليتهاي ديگري بودند. بيشتر اين قابليتها در كنار زبانهاي برنامه‌سازي بعنوان ابزارهايي جهت رفع اين نيازمنديها ارائه مي‌شدند. هرچند اين ابزارهاي اضافي بصورت قابل توجهي نيازمنديها را حل كرده و باعث رسيدن اينترنت به وضعيت كنوني شدند، اما همچنان مسائل بسياري وجود داشت كه نياز به حل شدن داشتند.

.Net به منظور پشتيباني از كاربردهاي عصر جديد اينترنت ساخته شد. مواردي همچون گسترش، امنيت و versioning، كه از مسايل مهممي بودند، توسط .Net پوشش داده شدند. قسمت مركزي .Net بخش CLR (Common Language Runtime) است كه يك موتور اجرايي مجازي است كه از توسعه، امنيت و ارتقاي نسخه كد پشتيباني مي‌نمايد. در گذشته چنين امكاناتي براي كدهاي كامپايل شده فراهم نبود. بدليل اينكه .Net توانست بر اين مشكلات اساسي فائق آيد، راه حل قدرتمندتري جهت ساخت برنامه‌هاي تحت اينترنت به شمار مي‌رود.

.Net چيست؟

.Net محيطي جهت ساخت برنامه‌هاي توزيع شده است كه شامل ابزارهايي نظير ''كتابخانه كلاسهاي پايه'(BCL : Base Class Library)، CLR و زبانهاي برنامه‌نويسي است. اين ابزارها امكان ساخت انواع مختلفي از نرم‌افزارها، از قبيل فرمهاي ويندوز، ADO.Net، ASP.Net و سرويسهاي وب، را فراهم مي‌آورند.

فرمهاي ويندوز، مجموعه‌اي از كتابخانه‌ها جهت ساخت رابط‌هاي كاربر گرافيكي براي برنامه‌هاي كاربردي است. اين كتابخانه‌ها اغلب API هاي Win32 را در خود دارا مي‌باشند. همچنين امكان استفاده از رهيافت شي‌گرايي را جهت توليد آسان برنامه‌هاي تحت ويندوز، فراهم مي‌آورند.

Net مجموعه‌اي از كلاسهاي شي‌گرايي است كه جهت ساخت مولفه‌هاي داده و سطوح دسترسي داده در برنامه‌هاي n-tiered مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

Net شامل مدل برنامه‌نويسي فرمهاي وب است كه بوسيلة آن برنامه‌هاي تحت وب ساخته شده و تحت اينترنت قابليت اجرا پيدا كرده و از طريق مرورگر(Browser) قابل دسترسي مي‌باشند. اين روش مدل بهبود يافته برنامه‌سازي وب است كه در آن كدها در سرور كامپايل مي‌شوند ولي همانند صفحات HTML در كامپيوتر مشتري اجرا مي‌شوند.

سرويسهاي وب، رهيافتي جديد، مستقل از platform و استاندار، جهت ايجاد ارتباط و فعاليت بين سيستمهاي ناهمگون در اينترنت، مي‌باشند. سرويسهاي وب .Net، از زير ساخت شي‌گرايي برنامه‌نويسي ASP.Net استفاده مي‌كنند، اما همچنان از استانداردهاي باز و مدلي بر پاية پيغام(Message Based Model) استفاده مي‌نمايند. استفاده از استانداردهاي باز از قبيل XML، WSDL و UDDI باعث مي‌شوند تا سرويسهاي وب با ساير سرويسهاي وب استاندارد كه پياده‌سازي‌هايي متفاوت دارند، بدون توجه به محيط و platform آنها، ارتباط برقرار نمايند.

فصل 5 نتيجه گيري

👇محصولات تصادفی👇

گزارش کارآموزی كنترل بيماري ها و علف هاي هرز گزارش طراحي نظام هاي مالي شركت خاك صحرا (سهامي خاص) فیلم آموزش قلاویزکاری در نرم افزار پاورمیل فیلم آموزش نحوه دریافت درگاه پرداخت برای وبلاگ و وب سایت شیپ فایل حوضه آبریز کویر ابرکوه – سیرجان